lauantai 17. elokuuta 2013

Kurssia ja viikonloppupuuhia - Kurs och veckoslutssysslor

Ilmottauduin tyväenopiston onteloneuloskurssille, joka kurssikuvauksen mukaan on "Jotain uutta himoneulojalle!" Me like! Marraskuussa olen siis arvatenkin yhtä neuletekniikkaa rikkaampi. Muuten viikonlopun projektina ovat olleet erilaiset maalaustyöt, joista haastavimpana pienen sivupöydän maalaus sillä siitä piti ensin raaputtaa vanha halkeileva maalikerros pois.

Jag anmälde mig till en kurs i flerfärgspatent vid finska arbis, som enligt kursbeskrivningen är något nytt för såna med stickningsmani. Me like! Så i november ska jag bli en stickningsteknik rikare. Annars har veckoslutets projekt varit olika målningsarbeten, av vilka det mest utamanande är ett litet sidobord från vilket som jag först var tvungen att skrapa bort den gamla flagnande målfärgen.

Kuvanlaatu edelleen surkea, pahoittelen... Usel bildkvalitet fortfarande, beklagar...
 
 
Paikoitellen maali irtosi hyvin mutta useimmiten sain hinkata olan takaa, ja joka paikkaan lentelevät maalihiutaleet saivat kaipaamaan verstasta. (Vinkkinä muuten tällaisissa ja vastaavissa hommissa missä saattaa lennellä siruja silmiin kannattaa käyttää vaaleita aurinkolaseja suojana - paljon mukavammat kuin oikeat remppasuojalasit. Tosin kaakeleidein irrottamisessa kannattaa käyttää oikeita remppalaseja, suojaavat paremmin teräviltä kivisiruilta eivätkä naarmuunnu). Mutta nyt uurastus on ohi ja jäljellä hauskin osuus, itse maalaaminen. Pöydästä on tarkoitus tulla homeenvihreä (!).

Ställvis lossnade färgen bra men för det mesta fick jag verkligen jobba, och färgflisorna som strittade och alla håll fick mig att önska att jag hade ett verkstadsutrymme. (Ett tips annnars: i sådan här och likannde jobb där det finns risk för att det flyger flisor i ögonen lönar det sig att använda ljusa olgralögon som skydd - mycket bekvämare än riktiga skyddsgalsögon. Visserligten om man knackar loss kakel och flisorna som flyger är sten är inte solglasögon att rekommendera, skyddsglasögon är säkrare och får inte repor).  Men nu är träljobbet gjort och det roliga, själva målandet, återstår. Bordet skall bli mögelgrönt (!).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!