torstai 2. tammikuuta 2014

Helmikoru - Pärlsmycke

Uuden vuoden ensimmäinen valmistunut käsityö on ehkä hieman yllättävästi helmikoru. Sain odottamattoman inspiraation tehdä jotain lasihelmistä joita olen vuosien varrella hamstrannut, mutta joista harvoin jaksan tehdä mitään valmista - sinänsä typerää, koska ei tähän kovin kauaa mennyt kun enimmäkseen pujottelin helmiä peräkkäin. On tässä sentään jotain muutakin kun pelkkää suoraa pujotusta, joten kehtaan esitellä sen käsityönäytteenä.

Det nya årets första färdiga hantverk är något överaskande ett pärlsmycke. Jag fick en oväntad inspiration att göra något av glaspärlorna som jag hamstrat under årens lopp, men som jag sällan orkar göra något färdigt av - ganska dumt, eftersom det inte tog särskilt länge att få smycket färdigt när jag  mest bara trädde pärlor på rad på tråden. Lite mera gjorde jag ände här än bara trädde dem rakt, så jag täcks visa upp halsbandet som ett hantverk.


Isot helmet olen ostanut muistaakseni Pärnusta kolme vuotta sitten, joten kovin nopeasti ne eivät tulleet käyttökuntoon. Keskimmäisestä helmestä tulee minulle vähän Fabergé-muna mieleen, ja isojen helmien hopeakoristeet ovat myösvähän sen tyylisiä. Valmiina tanssiaisiin Talvipalatsissa!

De stora pärlorna tror jag att jag köpte i Pärnu för tre år sedan, så särskilt snabbt blev det inte klara för anvädning. Den mellersta pärlen blev lite Fabergé-aktig, och silverdekorationerna på de stora pärlorna påminner också om Fabergé-ägg. Så jag är klar för bal i Vinterpalatset!


Hyvää vuotta 2014 muuten! Olkoon se onnellinen ja menestyksekäs!

Gott nytt år 2014 annars! Må det bli lyckligt och framgångsrikt!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!