tiistai 21. tammikuuta 2014

Luutaulu - Bentavla

Viime viikolla esittelin ruualla leikkimistä, tällä viikolla sisustuselementin ruuantähteistä. Pari viikkoa sitten broilerinkoipia syödessä keksin, että luista voisi tehdä tulevalle biologille ovitaulun. 

Förra veckan lekte jag med maten, den här veckan är det inredningselement av matrester. För några veckor sedan när jag åt broilerlår kom jag på att jag kunde göra av broilerbenen en dörrtavla till den blivande biologen.

Keitin luut (sangen makaaberia puuhaa), raaputin pehmeät kudokset pois (vielä makaaberimpaa), maalasin valkoisella ja liimasin taulupohjalle jonka olin maalannut pojan huoneen seinien värillä.  Kuten arvaatte, pojan etunimi alkaa A:lla - onneksi helppo kirjain muodostaa luista. Olinpa fiksu kun halusin ehdottomasti nimetä hänet juuri sillä kirjaimella alkavalla nimellä, ennakointipisteet!

jag kokade benen (makaber syssla), skrapade bort mjukdelarna (ännu mera makabert), målade benen vita och limmade dem på ett tavelbotten som jag målat med samma färg som pojkens väggar. Som ni gissar börjar hans förnamn på A - som tur en enkel bokstav att forma av ben. Vad fiffig jag var som absolut ville ge honom ett namn som började på just den bokstaven!


Kaikenlaiset luut ja sulat ovat pojalle rakkaita arteita ja mielenkiinnon kohteita, joten tämän makaaberin askartelun lopputuloksena oli hyvin tyytyväinen poika (ja  ideastaan ylpeä äiti ).

Pojken är fascinerad av alla slags ben och fjädrar och älskar att hitta och samla såna, så det här makabra pysslingsprojektet resulterade i en glad pojke (och en mamma som var stolt över sin idé).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!