torstai 10. helmikuuta 2011

Valmiit säärystimet - Färdiga benvärmare

Sain matkaneuleena olleet säärystimet valmiiksi jo tammikuun puolivälissä, mutta dokumentoiminen on jäänyt kun olen useimmiten päivänvalon aikaan töissä eikä siedettävien kuvien ottaminen pimeällä onnistu. Ja viikonloppuisin kun olisi valoa ja aikaa on kaikenlaista muuta. No, tällaiset niistä tuli:

Jag slutförde benvärmarna som jag hade som resestickning redan i mitten av januari, men det har inte blivit av att dokumentera dem för det är svårt att få hyfsade bilder utan dagsljus, och då det är dagsljus är jag antingen på jobb eller har på veckoslutet mycket annat. Men så här blev dom till sist:

Lanka/Garn: Novita Nalle Kukkaketo
Puikot/Stickor: 4

Neuloin säärystimet tasona enkä pyörönä kolmesta syystä: olen surkea neulomaan viidellä sukkapuikolla eli puikkoa vaihtaessa silmukka löpsähtää rumasti, ja tasona neulominen on paljon nopeampaa. Lisäksi tarvitsin puikot jotka saa ottaa mukaan lentokoneeseen, joten neuloin nämä kahdella bambusukkapuikolla. Toimi yllättävän hyvin. Eikä minua haittaa se että säärystimissä on saumat. Tässä surkealaatuinen kuva meikäläisestä (lento)koneneulomassa:

Jag stickade benvärmarna som slätstickning istället för rundstickning av tre anledningar: dels är jag usel på att sticka med fem strumpstickor så maskan vid stickbytet blir alltid lösare och ful, dels stickar jag mycket snabbare slätstickning och dels behövde jag stickor som var lätta att ha med på resan och som var tillåtna på flyget. Så jag stickade dem med två bambustrumpstickor, funkade förvånansvärt bra. Och mig stör det inte att benvärmarna har söm. Här en ganska usel bild på mig som (flyg)maskinstickare:


Jos ihmettelette miksi tein niistä kasarityylisen ylipitkät, on vastaus yksinkertainen: käytän niitä pääasiassa hameen kanssa, jolloin haluan että ne pitämät säärien lisäksi polvetkin lämpiminä. Näillä säärystimillä saatoin pukeutua hameeseen tänäänkin vaikka oli -13C!

Om ni undrar varför jag gjorde dem långa på så där åttiotalistiskt vis är förklaringen enkel: jag använder dem mest med kjol, och då vill jag att de värmer förutom benen också knäna. Tack vare de här benvärmarna kunde jag ha kjol till och med idag då det var -13C!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!