maanantai 14. marraskuuta 2011

Joulutähti kaukana Strömsöstä - Julstjärna långt ifrån som i Strömsö

Suden idealootan kautta löytyi kiva paperisen joulutähden ohje, jota piti kokeilla. Muistin kaapissani lojuvat ruskeat kimallepaperit jotka olen jossain mielenhäiriössä ostanut (ruskea on kaikkea muuta kuin mieluinen väri, ei edes kimalteen kera) joista piti nyt tulla hieno tähti.

Jag hittade via Suden idealoota instruktioner till en rolig julstjärna av papper, som jag ville pröva göra. Jag kom ihåg att jag har liggandes i skåpet brunt glitterpapper som jag köpt i nån sinnesförrvirring (brunt är verkligen inte en färg jag gillar, inte ens med glitter) som nu skulle bli en fin julstjärna.


Ohje oli helppo, muttei mennyt niin kuin Strömsössä. Tähdestä ei tullut tasapohjaista, joten kappaleet eivät liimaantuneet toisiinsa kunnolla edes lievän väkivallan avulla.

Instruktionerna var enkla och tydliga, men det gick inte som i Strömsö. Stjärnans botten blev inte jämn, så delarna gick inte att limma fast i varann ens med milt våld.


No, ainakin kaappiin jäi vähemmän ruskeaa paperia. Ja ruokapöydälle kivasti kimalletta, siinä on lapsilla huomenna aamiaisella ihmettelemistä .

Nå väl, mindre brunt papper i skåpet åtminstone. Och mera glitter på matbordet, barnen kommer att bli förvånade imorgon.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!