perjantai 31. elokuuta 2012

Miksi kesäneule ei valmistu - Varför sommarstickningen inte blir klar

Olen viimeiset kaksi viikkoa etsinyt keskeneräistä pellavaneulettani. Lomalta palatessa oli intoa saada se valmiiksi, mutta neule oli kadonnut kuin maan nielemänä. Etsin kaapit ja muut paikat tuloksetta, kunnes eilen keksin katsoa tarkemmin alusvaatelaatikkoon tunkemaani omituista muovipussia ja bingo! Ehkä intoakin on vielä jäljellä nyt kun taas löysimme toisemme.

Jag har de senaste två veckorna letat efter min linnestickning. Efter att jag kom hem från semestern var jag ivrig att få den klar, men kunde inte hitta den nån stans. Sökte alla skåp och andra platser men utan resultat, tills jag igår fattade att ta en närmare titt på den mystiska plastpåsen i min underklädslåda och bingo! Kanske jag ännu är tillräckligt ivrig att få den klar nu när vi igen hittat varann.


Kuva/Bild: planetpenny.co.uk

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!