keskiviikko 5. marraskuuta 2014

Valmis pitsipipo - Färdig spetsmössa

Toinen valmistunut pipo on edellistä huomattavasti kunnianhimoisempi: ohjeen mukaan neulottu pitsipipo. Totesin että minulle sopii (tai viihdyn parhaiten) pipoissa joissa on alareunan päälle taittuva resori sekä tupsu ylhäällä, jolloin vältyn uimalakkiefektiltä. Siksi alareunaan tuli tällaisille pitsipipoille epätyypillinen resori. Lisäksi en malttanut olla lisäämättä pinkkejä yksityiskohtia kun löysin pienen jämäkerän samanvahvuista pinkkiä merinoa, joten katseenvangitsijoita tuli aika paljon. Mutta minusta ne eivät kilpaile huomiosta ainakaan häiritsevän paljon.

Den andra mössan som blev klar är betydligt mera ambitiös än den första: en spetsmössa enligt mönster. Jag konstaterade att jag passar (och trivs) bäst i mössor som har en ordentlig resår och en tofs, så jag undviker att se ut som om jag hade badmössa på mig. Så därför fick mössan en för spetsmössor otypisk resår. Dessutom kunde jag inte låta bli att sätta med några chockrosa detaljer när jag hittade en litet nystan passligt restmerino, så det blev ganska många blickfångare. Men jag tycker inte de tävlar för mycket sinsemellan om uppmärksamheten.

Malli/Mönster: MacDonald-Labarre: Weekend hats
Lanka/Garn: Schachenmayr Extra Merino

Pitsikuviota oli melko helppo neuloa, ja pidän siitä kovasti. Tällainen reikäpitsi tekee tietysti piposta sangen hyvin ilmastoidun, joten se sopii vain syksy- ja kevätkäyttöön.

Spetsen var relativt lätt att sticka, och jag gillar den skarpt. En mössa med sånt här hålmönster blir förstås ganska väl ventilerad, så den lämpar sig bäst för höst och vår.

1 kommentti:

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!