perjantai 31. heinäkuuta 2015

Neulottu ovikranssi - Stickad dörrkrans

Kotini ulko-ovea koristi monta vuotta tummanruskea oksakranssi, johon oli kietonut vihreää samettinarua ja valkoista kukkanarua. Noin vuosi sitten kyllästyin kuitenkin siihen, mutta en vielä keksinyt millaisen uuden kranssin halusin tilalle.

Min ytterdörr pryddes under många år av en mörkgrön grenkrans, som jag hade dekorerat med ett grönt sammetsband och ett vitt blomband. För ungefär ett år sen blev jag trött på den, men kom då inte ännu på hurudan krans jag istället skulle vilja ha.

Kuva/Bild: https://patternscolorsdesign.wordpress.com/





Hyvää kannatti kuitenkin odottaa: viime viikolla löysin Pinterestistä täydellisen idean uudeksi ovikoristeeksi.

Det lönade sig att vänta, för förra veckan hittade jag på Pinterest en prefekt idé till en ny dörrdekoration. 







 
Novitan Florica-langan jämistä syntyi oma versioni värikkäästä ja persoonallisesta kranssista, joka kertoo harrastuksestani jo kotini ulko-ovella. Tykkään! Eikä huono homma ollut myöskään järkevä käyttötarkoitus jämälangoille. Floricassa on Novitan langoista ehdottomasti kauneimmat värisävyt.

Min version av den här färggranna och personliga kransen blev till av restgarn från Novitas Florica. Jag gillar den skarpt, och också det att den berättar om min hobby redan vid min ytterdörr. Och att bli av med restgarn var förstås inte en dålig grej heller. Florica är absolut det av Novitas garn som har de vackraste färgerna.

Harmi vaan että valaistus rappukäytävässä samentaa kranssit värit, oikeasti ne hohtavat paljon kirkkaammin. Mutta tajunnette idean huonoista kuvista huolimatta :-)

Synd bara att belysningen i trappuppgången förvrider kransens färger, på riktigt är de mycket grannare. Men ni fattar säkert idén trots de dåliga bilderna :-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!