perjantai 30. maaliskuuta 2012

Helmiä harakalle - Pärlor till skatan

Tuleva meribiologi on varsinainen harakka: kaikki kiiltävä kiinnostaa, ja poika on monta viikkoa puhunut toivovansa "timantteja". Satuin löytämään kätköistäni rikkoutuneen rintakorun josta irrotin muovikoristeet, kuusivuotias oli onnensa kukkuloilla uudesta aarteestaan.

Den blivande marinbiologen är en riktig skata: allt som blänker fascinerar honom, och han har redan många veckor pratat om att han skulle vilja ha "diamanter". Jag råkade hitta i mina samlingar en brosch som gått sönder, så jag tog loss plastdekorationerna från den och sexåringen var urlycklig över sin nya skatt.


Eilen meribiologi luikerteli lattialta ja löysi sohvan alta kiiltävän helmen. Siitä piti tehdä kaulakoru mutta se tarvitsi seuraa, joten äidin helmikokoelmaa tarvittiin.

Igår ålade marinbiologen på golvet och hittade en skinande pärla under soffan. Den skulle bli ett halsband men behövde sällskap, så mammas pärlsamling behövdes.




En ole yli vuoteen näprännyt helmitöitä, kun otin varaston esiin sain oikein inspiraation. Ehkä pitäisi siirtyä lasihelmiin hitaan remontoinnin ja epäonnisten huovutusten sijaan?

Jag har inte sysslat med pärlor på över, när jag tog fram förrådet blev jag riktigt inspirerad. Kanske jag istället för långsam renovering och tovning som misslyckas borde övergå till pärlsmycken?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!