sunnuntai 9. joulukuuta 2012

Viikon kasvikuvat - Veckans växtbilder

 Tällä viikolla kauniisti kuivunut sananjalka.

Den här veckan en vackert torkad ormbunke.




Bonuksena vilkaisu tuleviin kasvikuva-aiheisiin (toivottavasti). Istutin parvekkeelle tulppaaninsipuleita ruukkuun, saa nähdä tuleeko niistä mitään kun se olisi kai pitänyt tehdä jo aiemmin syksyllä. Mutta jos hyvin käy voin alkukesällä kuvata vaaleanpunaisia tulppaaneja laiskasti omalla parvekkellani.

Som bonus en titt på något som hoppeligen blir kommande växtbilder. Jag planterade tulpanlökar i en kruka på balkongen, få se om det blir något av dem - jag borde visst ha gjort det redan tidigare på hösten. Men om det går väl kan jag på våren vara lat och fotografera ljusröda tulpaner på min egen balkong.



2 kommenttia:

  1. Det är intressant att läsa din blog darför att min hobbi är att öva svenska. Jag försöker lära nya ord hela tiden. Jag har aldrig verkligt talat svenska darför att jag har inte människor att tala det med. Och det gör ingenting att jag gör fel. Men jag kan bli bättre hela tiden.

    Vakkarilukija (på svenska ?)

    VastaaPoista
  2. Hej återkommande gäst,

    roligt att höra både att du övar dig på svenska och att min blogg kan hjälpa dig med det! Att minnas att det gör inget fast man gör fel är viktigt, bra att du nämnde det. Lycka till!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!