perjantai 28. joulukuuta 2012

Virkattu matto - Virkad matto

On täällä jotain saatu aikaiseksikin laiskoittelun lomassa, virkkasin nimittäin kauan suunnitelemani pyöreän maton. Ohje on Kauhavan kangas-aitan Juhannusruusu ja lanka saman paikan Lilli-ontelokude.

Förutom allt latande har jag till och med fått något färdigt,  virkade nämligen en matta som jag länge planerat. Beskrivningen finns på finska, garnet är Lilli från Kauhavan kangas-aitta.






Aikaa ei kulunut paljonkaan kun kympin koukulla virkkasi (ohjeen mukaan nro 8 mutta 10 sopi paremmin käsialalleni). Kokemattomana virkkaajana iloitsin kun ymmärsin kaikki ohjeen lyhenteet ilman että jouduin turvautumaan selityksiin. Joo, tosi hieno saavutus kun mattoon tarvittiin ihan perussvirkkausjuttuja... mutta uusi kokemus minulle. Näitä mattoja täytyy varmaan tehdä lisää.

Projektet var snabbt att genomföra med tians virknål (nr 8 enligt beskrivningen men 10 passade min handstil bättre). Den oerfarna virkaren gladdes åt att förstå alla förkortningar i beskrivningen utan att behöva ty sig till förklaringar. Ingen bragd väl egentligen när det bara handlade om grundläggande virkningsbegrepp... men första gången det hänt mig. Jag måste antagligen göra flera sådana här mattor.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!