keskiviikko 21. toukokuuta 2014

Valmis kesäneule - Färdig sommartröja

Äskeinen raivausprojektini osoitti vaatekaappini kaipaavan valkoista kesäneuletta. Lankavarastoni sisälsi sopivaa puuvillasekoitelankaa, joten ryhdyin toimeen vaikka minulla on taas vaikka kuinka monta eri projektia kesken. Syrjähypyn puolustukseksi tämä neule valmistui parissa viikossa, eikä siten kasvattanut ufovuorta.

Röjningsprojektet som jag genomförde för ett tag sedan  visade att min garderob sarknar en vit sommarstickning. Ett passligt bomullsgarn fanns i garnförrådet, så jag satt igång trots att jag har hur många som helst andra projekt igen på hälft. Men som försvar till vänsterprasslet blev den här tröjan klar på några veckor och utökade alltså inte ufoberget.

 
 Malli/Mönster: Moda-lehdestä noin vuodelta 2005/Ur en Modatidning från ca år 2005

Tästä tulee varmasti kesällä käyttökelpoinen neule, joka saa kivasti lisäväriä värikkäästä topista. Ja sitten kesällä kun olen ruskettunut eikä ihoni ole enää pakastebroilerin värinen tulee valkoinen näyttämään raikkaalta. Onnistunut syrjähyppy siis!

Den här blir säkert ett användbart sommarplagg, och med ett färggrannt linne får den lätt extra färg. Och sedan på sommaren när jag blivit solbränd och inte längre har samma hudfärg som en frysbroiler kommer vitt att se fräscht ut. Ett lyckat vänsterprassel alltså!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!