sunnuntai 17. tammikuuta 2010

Aina ei onnistu osa I - Ibland lyckas det inte del I


Otsikko viittaa siihen että itse tehden luulisi saavansa oikean kokoista, mutta outoa kyllä se ei aina onnistu. Tässä surullinen esimerkki:

Rubriken syftar på att när man stickar plagg till sig själv skulle man ju anta att resultatet är ett plagg som sitter perfekt och är rätt storlek - men så är det tyvärr inte alltid. Här ett sorgligt exempel:

Neuloin Garnstudion ohjeen mukaan (linkittäminen ei juuri nyt onnistu, firman nettisivu on ollut jo viikon verran epäkunnossa) nätin neuletakin saman firman langasta Silke-Tweed, joka on värisävyjensä ja tuntumansa ansiosta eräs suosikkilankani. Valitettavasti mittaukset menivät pieleen (ja kyllä, tein mallitilkun ensin) joten neuleesta tuli liian pieni ja napit kinnaavat rumasti. Palmikoiden neulominen helmaan ja kädentielle oli tuskastuttavan hidasta, joten päätin olla purkamatta vaikka huomasinkin koko-ongelman puolivälissä. Nyt ei auta muu kuin käyttää neuletta avonaisemmin tähän tapaan vain ylin nappi kiinni. Pläää.

Jag stickade en nätt kofta enligt modell från Garnstudio (deras webbsida har varit i olag redan en dryg vecka, därför ingen länk) av garnet Silke-Tweed från samma firma som är ett av mina favoritgarn på grund av färgurvalet och konsistensen. Tyvärr mätte jag fel (och ja, jag stickade en provbit först) och resultatet är en kofta som är alltför liten så att knapparna stramar fult åt. Jag märkte felet halvvägs, men eftersom det gick långsamt att sticka flätorna nere och vid manschetterna beslöt jag att inte riva upp, så nu får jag ha den endast med den översta knappen fast. Bläää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!