sunnuntai 17. tammikuuta 2010

Liivejä - Västar


Viime talvena innostuin neuleliiveistä, jotka ovat siitä hyviä että lämmittävät sopivasti mutteivät hiosta. Sainkin aikaiseksi kaksi liiviä jotka ovat olleet ahkerassa käytössä myös tänä talvena.
Förra vintern upptäckte jag att stickade västar är ett perfekt vinterplagg för mig: värmer passligt med jag slipper bli svettig. Ivrigt stickade jag två yllevästar som jag använd flitigt också denna vinter.

Vihreän liivin ohje on Schoeller&Stahlin malli joka oli Moda-lehdessä nro 5/2008. Lanka on Ronda. Denna gröna väst stickade jag enligt ett mönster från Schoeller&Stahl som fanns i tidningen Moda 5/2008. Garnet heter Ronda.

Harmaa liivi alla on alpakkalankaa, malli omasta päästä. Lopputulos oli työn ja tuskan takana kun neuloin palmikoita puikoilla nro 2½, mutta oli vaivan arvoista.
Den gråa västen nedan stickade jag av alpackagarn enligt egen modell. Det var ett helsike att sticka flätor med stickor nr. 2½, men resultet var mödan värd och jag är nöjd.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!