sunnuntai 17. tammikuuta 2010

Aina ei onnistu osa II - Ibland lyckas det inte del II


Tästäkään ei tullut sellaista kuin piti, ja koko on vaihteeksi liian iso. Malli on Moda-lehdestä nro 6/2005, lanka mohairlankaa jonka nimen olen valitettavasti unohtanut. Ohje lehdessä oli Sandnesin langalle Kitten mohair, jota olen aikaisemmin nuelonut ja ollut siihen tyytyväinen. Olisi siis kannattanut valita sitä tähänkin.

Den här blev inte heller så som jag tänkt, och storleken är för omväxlings skull för stor. Modellen är från tidningen Moda nr 6/2005, garnet är ett mohairgarn som jag tyvärr inte minns namnet på. Mönstret var för garnet Kitten Mohair av Sandnes, som jag tidigare stickat med och gillat, så jag borde ha valt det.

Kokeilin neuletta myös vyön kanssa, ehkä hieman parempi niin. Valitettavasti en ole tottunut käyttämään vöitä tällä tavalla joten saa nähdä tuleeko tätä lainkaan käytettyä. Pläää II.

Jag provade också tröjan med ett bälte, lite bättre kanske så. Men jag är ovan att använda bälten på det här sättet så får se om jag alls kommer att använda tröjan. Bläää II.

1 kommentti:

  1. Ser inte alls för stor ut på bilderna, men man vet förstås inte med foton. Färgen är också snygg. Och bältet ser bekant ut...

    Jag brukar ha bälten med tröjor, men egentligen bara med överlånga och överstora cardigans som annars skulle dränka en.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!