lauantai 9. tammikuuta 2010

Välkommen!

Jag har äntligen förverkligat min plan om att börja blogga om mina stickningsprojekt. Förutom stickning gillar jag även att laga pärlsmycken samt olika inredningspyssel, så sådant kommer säkert att förekomma vid sidan om stickade plagg.


Jag började sticka ivrigt i gymnasieåldern, ocn intresset har därefter bara ökat. För några år sen lärde jag mig äntligen också att virka, men än så länge är det stickning som är min stora passion. I tonåren sydde jag också mycket, men med barnen blev det lättare att plocka fram och bort ett garnnystan och stickor i stället för symaskin och tygbitar med en massa knappnålar. Mina söner är dessutom mera intresserade av symaskinen (dvs. petar på) än av mina stickningsarbeten.


Förutom för stickning har jag en passion för färger: en del älskar jag och en del avskyr jag. Färggrant ska det helst vara, och brunt gillar jag inte alls. Eftersom jag oftast stickar plagg till mig själv kommer det knappast att ses någon brun stickning i denna blogg. Varen varnade!


Bakgrunden och orsaken till namnet på min blogg är att jag skriver på svenska och finska och ville ha ett namn på passar för båda språken men inte är engelska. Som humanist lockades jag av latin, och när jag hittade ett ordspråk som innehåller ordet ull var saken avgjord.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!