maanantai 13. joulukuuta 2010

Kuusenkoristeista taas - Igen om julgansprydnader

Meillä oli monta vuotta tämä itse tehty latvakoriste joulukuusessamme:
Vi hade under flera år den här toppstjärnan som vi själv gjort i vår julgran:


Tähti oli kuitenkin vähän turhan tumma, ja lisäksi taustapahvi oli leikattu pizzalaatikosta (mieheni kontribuutio projektiin). Tyylin ruumillistuma siis.

Stjärnan var annars ok men lite för mörk, och bakgrundspappet var skuret ur en pizzalåda (min mans kontribution till projektet). Superstiligt alltså.


Oli siis vähän tyylikkäämmän latvatähden aika, ja lisäksi halusin testata virkkaustaitojani. Lopputulos on tämännäköinen:

Så det var dags för en lite stiligare toppstjärna, och dessutom ville jag testa mina virkningsfärdigheter. Slutresultatet ser ut så här:



Hieman potenssiongelmainen tähti, mutta muuten olen siihen tyytyväinen. Tärkkäsin sen sokeriliuoksella, olisi varmaan pitänyt myös tukea rautalangalla. No, ensi vuonna sitten. Malli on yhdistelmä kahdesta Modassa 6/2009 olleesta kuusenkoristeesta, johon lisäsin helmiä (näkyvät huonosti kuvassa). Miehen konrtibuutio tähän tähteen oli sen kiinnittäminen kuuseen nippusiteellä - emme näköjään koskaan pysty olemaan täysin tyylikkäitä...

Stjärnan har lite potensproblem, men annars är jag nöjd med den. Jag stärkte den med sockerlösning, men borde tydligen också ha stött den med ståltråd. Nå, nästa år. Modellen är en kombination av två julgransprydnader som fanns i tidningen Moda 6/2009, som jag tillade pärlör till (syns tyvärr dåligt på bilden). Min man deltog i den här versionen genom att fästa den i granen med ett kabelankare (heter nippuside så på svenska?) - det är tydligen omöjligt för oss att vara helt eleganta...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!