tiistai 4. lokakuuta 2011

Raputauluja - Krabbtavlor

Keräsin kesällä Bulgariasta ja Kreikasta ison kasan erilaisia meriaarteita kauniissa maisemissa.

Jag samlade på sommaren i Bulgarien och Grekland en rejäl hög med olika havsskatter på vackra ställen.


Bulgariasta materiaalia löytyi parhaiten tältä rannalta...

I Bulgarien hittade jag material bäst på den här stranden...


.. ja Kreikassa tältä. Kolme vuotta sitten kävimme ensimmäisen kerran tällä samaisella rannalla Pohjois-Kreikassa, silloin sukelsin sieltä ison kasan merisiilien kuoria ihan omin pikku keuhkoin. Niistä tuli taulu vessamme seinälle, ja sille tein nyt tämän kesän ravunosista kaksi kaveria.

... och i Grekland på den här. Vi var för tre år sedan första gången på den här samma stranden i norra Grekland, då dök jag där med egna små lungor en stor hög sjöborrskal. Av dem gjorde jag en tavla till vår toa, som nu fick två kompisar avden här sommarens krabbdelar.






Meriaarteita jäi tältä kesältä ja edellisiltä vielä paljon, eli materiaalia muihinkin projekteihin on kiitettävästi. Ja ehkä joululahjoihin?

Det blev ännu mycket havsskatter över från den här sommaren och tidigare år, så jag har material till många projekt. Och kanske till julklappar?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!