sunnuntai 26. syyskuuta 2010

Fascinator - tulossa / på kommande

Hankin viimein tarvikkeet fascinatoriani varten. Sulat ovat oikeastaan nuken enkelinsiivet, niihin aion vielä lisätä hieman riikinkukkosävyjä. Ja taidan yksinkertaistaa suunnitelmaa ja tehdä kukan pitsistä enkä virkaten. En osannut päättää mikä pitseistä sopisi parhaiten, joten ostin montaa eri joista valita. Ja ei kun väkertämään!

Jag skaffade äntligen tillbehören till min fascinator. Fjädrarna är egentligen ängelvingar för en docka, jag ska försöka ännu få ännu lite påfågelsnyanser på dem. Och så tror jag att jag förenklar designen genom att forma en blomma av spets i stället för att virka en. Jag kunde inte bestämma mig för vilken av spetsarna skulle passa bäst, så jag köpte flera olika. Få se vilken det blir och hur resultatet blir!

1 kommentti:

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!