sunnuntai 12. syyskuuta 2010

Pääasioita - Huvudsaker

Erilaiset pompulat ovat kuulemma kuuminta hottia tänä syksynä. Minua puhuttelee näkemistäni eniten Sonia Rykielin versio, mahtavaa huumoria! Arkailen kuitenkin esiintyä karvapallo päässä, joten sen sijaan aion valmistaa ns. fascinatorin eli pääkoristeen. Vastaavia löytyy esim. Philip Treacyltä ja Louis Mariettelta. Omaani tulisi mustaa tylliä, mustaa silkkinauhaa, virkattu kukkakoriste ja sulkia joissa on ripaus smaragdinvihreää tai riikinkukonsinistä (ooh la la, n'est-ce-pas?) Mutta koska minulla ei suurten muotisuunnittelijoiden tapaan ole käytössäni rajattomasti varoja tai tarvikkeita luomusteni toteuttamiseen saa nähdä minkälaisia sulkia ylipäätään onnistun löytämään. Innostus on kuitenkin suuri ja visio selkeä. Ai missä tällaista pääasiaa sitten pidetään? Periaatteessa missä vain kun haluaa pukeutua hieman hienommin, ja ainakin brittityylisissä häissä. Kun kutsu sellaisiin tulee olen siis kaukonäköisesti jo varustautunut! Marrying an English chap, anyone?

Olika tofsar lär vara heta i höst. Själv påtalas jag mest av Sonja Rykiels version, härlig humor! Men jag är feg och vågar nog inte visa mig med en garnboll på huvudet, så istället planerar jag att göra en sk. fascinator eller huvuddekoration. Sådana har t.ex. Philip Treacy och Louis Mariette. Min version ska ha svart tyll, svart sidenband, en virkad blomma och svarta fjädrar med smaragdgröna eller påfågelsblåa inslag (ooh la la, n'est-ce-pas?). Frågan är förstås bara var jag lyckas hitta sådana, eftersom jag inte är en berömd modedesigner som har tillgång till vad som helst till nästan vilket pris som helst för att förverkliga sina kreationer. Men ivern brinner och visionen är klar. Var använder man en sådan här huvudsak då? I princip var som helst när man vill klä sig snäppet snyggare, och åtminstone på bröllop i brittisk stil. Så när jag blir bjuden till ett sånt är jag förutseende förberedd! Marrying an English chap, anyone?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!