lauantai 11. syyskuuta 2010

Jotain valmistunutta - Något jag slutfört

Kuluneiden kuukausien aikana olen neulonut paljon, mutta saanut vain vähän valmiiksi. Viimeistelyvaiheessa on aina jokin mättänyt, jolloin on tehnyt mieli aloittaa uusi työ ja saada puikot taas heilumaan. Poikkeuksen tekee tämä naftaliinista paloina kaivettu lastenneule, jonka sain vihdoin kasattua.

Jag har under de gångna månaderna stickat mycket, men tyvärr inte slutfört lika mycket. i skutskedet har det alltid blivit något trubbel, och då har jag hellre bytt till ett annat stickarbete. Ett välkommet undantag är den här tröjan som jag hittade i stycken i min garnlåda och äntligen sydde ihop.



Ohje/beskrivning: Moda 3/2004
Puikot/Stickor: 3 1/2
Lanka/Garn: The Cotton Garden; Viola

(Ai miksi ohje on noin vanhasta lehdestä? Siksi että aloitin sen neulomisen 2004, mutta valmistus vähän venähti.. esikoiseni jolle neule oli tarkoitettu on sittemmin ehtinyt jo kymmenen vuoden ikään, mutta onneksi neule on nyt juuri sopiva pikkuveljelle.)

(Och varför är beskviningen från en så gammal tidning? För att jag började sticka på tröjan 2004... min son som skulle få tröjan har hunnit redan bli tio år gammal, men som tur var tröjan just passlig för lillebror.)

Kuvassa näkyvä hauki on nimeltään Lisa ja muisto Kotkan Maretariumista, ja siinä mielessä harvinainen pehmolelu että se on valmistettu Suomessa. Ilahduttavaa! Ja lopuksi eläväisempi esimerkki Maretarimin kaloista:

Gäddan på bilden heter Lisa och kommer från Maretarium i Kotka. Hon är en på så sätt sällsynt leksak att hon är tillverkad i Finland. Glädjande! Och till sist ett livligare exempel på fiskarna i Maretarium:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!