lauantai 11. syyskuuta 2010

Maaliskuussa - I mars

- kävin työväenopiston hopeakurssilla ja sain aikaan pari korua:
- gick jag på en silverkurs på Arbis och fick till stånd några smycken:



Sormukset eivät näytä kovin vaikuttavilta, mutta kun ottaa huomioon että lähtökohtana oli n. 5x10 cm kokoinen hopealevy josta omin pikku kätösin sahasin, hioin ja muokkasin rinkulat on tulos aika hyvä. Toinen on miehelleni, toinen itselleni. Riipuksessa roikkuu Kreikasta löytynyt rantakivi.

Ringarna ser kanske inte särskilt imponerande ut, men med tanke på att utgångspunkten var en ca 5x10 cm stor skiva silver som jag med egna små händer sågade, slipade och omformade till ringar är jag ganska stolt över dem. Den ena gjorde jag till min man, den andra till mig. Stenen i hänget är en strandsten från Grekland.

- käväisin myös Kööpenhaminassa ulkoiluttamassa neuletyötäni:
- var jag också av och an i Köpenhamn med min stickning:





Kööpenhaminassa kartutin kahvikuppikokoelmaani saman tyylisillä jotka löysin Tukholmasta. Nämä DDR-valmisteiset kupit löysin antiikkiliikkeestä hintaan vajaat kaksi euroa kuppi + lautanen :-)!

I Köpenham utvidgade jag min samling kaffekoppar i stil med dem jag hittade i Stockholm. De här kopparna är tillverkade i DDR, dem hittade jag i en antikaffär till priset ca två euro per kopp + assett :-)!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!