lauantai 11. syyskuuta 2010

Kesäkuussa - I juli

- uudistin vanhan kesämekon pitsikoristeilla:
- förnyade jag med spetsdekorationer en gammal sommarklänning:



Mekko on yli kymmenen vuotta vanha ja ilman pitsireunaa liian lyhyt - sama pituus näytti kaksikymppisellä ihan hyvältä, mutta nyt kolmekymppisenä eivät reiteni jostain kumman syystä enää ole yhtä edustavat. Vaikka väri ei ole kovin kesäinen enkä ole käyttänyt mekkoa pitkään aikaan en ole halunnut luopua siitä koska kangas on mukavaa: ei liian lötköä, muttei myöskään hiostavaa. Ja kun kivan kesämekon löytäminen osoittautui hankalaksi, sain kuningasidean pidentää tätä pitsireunalla. Muokkasin myös spagettiolkaimista leveämmät (jostain kumman syystä en nykyään myöskään halua esitellä alusvaatteitani samalla tavalla kuin kymmenen vuotta sitten) ja tein pitsistä koristekukan. Et voilá! Ja taas säästyi pitkä penni asuntolainaan ja ehkä vähän luontoakin.

Klänningen är mer än tio år gammal och för kort utan spetskanten - samma längd passade bra när jag var tjugo plus, men nu som trettionånting är mina lår av nån anledning inte lika representabla. Trots att färgen inte är särskilt somrig och jag inte har använt klänningen på länge har jag inte velat slänga den, för tyget är bra: inte för sladdrigt men inte heller för varmt. Och när det visade sig att jag har svårt att hitta en passlig sommarklänning fick jag kungsidén att förlänga den här med spetskanten, och byta spagetiaxelbanden till bredare (av någon konstig anledning gillar inte längre att visa upp mina underkläder på samma sätt som för tio år sen) och till sist en dekorationsblomma av spetsen. Et voilá! Sparade igen en slant för bostadslånet och kanske lite miljö till på köpet.

- taiteilin yhteistyössä lasteni kanssa taulut vessan- ja kylppärinoviin:
- skapade tillsammans med mina barn tavlor till wc- och badrumsdörrarna:





Ylemmän tiputaulun piirsi sarjakuvia tehtaileva kymmenvuotiaani, alemman viisivuotias joka rakastaa isohampaisia petoja. Kylpyammeessamme ei onneksi oikeasti elele näin hurjia otuksia. Rajoittava äiti väritti itse piirrokset öljyväreillä eikä päästänyt lapsia enää siihen vaiheeseen mukaan. Lopputulos miellytti kuitenkin kaikkia ja isää myös, joka sai osallistua projektiin ripustamalla teokset.

Kycklingtavlan ritade min tioårige som tecknar serier, den nedre femåringen som älskar rovdjur med stora tänder. Som tur bebos vårt badkar inte på riktigt av så här skrämmande varelser. Den begränsande mamman målade själv teckningarna med oljefärger och lät inte barnen längre vara med i den fasen. Slutresultatet gillades dock av alla och även av pappan, som fick delta i projektet genom att spika upp verken.

- vietin juhannusta vehreässä luonnossa:
- firade midsommar i den grönskande naturen:



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!