perjantai 23. syyskuuta 2011

Cupcakes

Olin eilen ruotsinkielisen työväenopiston yhden illan cupcakes-kurssilla. Leivoimme kuusi erilaista kuppikakkua (englanninkielinen termi vähän tökkii ja on hankala sovittaa yhteen sijapäätteiden kanssa) ja koristelimme mahdollisimman luovasti marsipaanilla ja strösselillä. Kurssin kuvauksen mukaan se sopi kädentöistä pitäville herkkusuille, joten se sopi minulle kuin valettu. Oli hauskaa kokeilla uusia reseptejä ja käyttää mielikuvitusta koristeiden teossa. Saimme myös hyviä leivontavinkkejä, joten ilta oli onnistunut. Lopuksi kaikki saivat yhden kakun jokaista makua, jotka söimme ja arvioimme. Kotiin lähdimme kylläisinä ja uudet reseptit rikkampina.

Jag var igår på arbis kvällskurs Cupcakes. Vi lagade sex olika cupcakes eller koppkakor som vi sedan dekorerade fanstasifullt med marsipan och strössel. Enligt kursbeskrivningen var det "en kurs för gottegrisar som gillar handarbete" så den var som gjord för mig. Roligt var det, både att pröva på nya recept och använda fantasin till att dekorera bakverken. Och nyttiga tips för bakning fick vi också, så det var en lyckad kväll. Till sist fick alla en kaka av varje smak, som vi åt och utvärderade. Hem gick vi mätta och nya recept rikare.



Teimme kuppikakkuja pareittain, makuina bataatti-valkusuklaa, sitruuna-mustikka, suklaa-punajuuri, karpalo-pekanpähkinä, mausteomena ja luksussuklaa. Sain parikseni mukavan vanhemman rouvan jonka kanssa teimme suklaa-puanjuurikakkuja, joista tuli meheviä ja yllättävän maukkaita.

Vi gjorde parvis koppkakor i sex olika smaker: batat-vitchoklad, citron-blåbär, choklad-rödbeta, tranbär-pecannöt, kryddäppel och lyxchoklad. Jag var par med en trevlig äldre dam, vi gjorde choklad-rödbetskakor som blev mustiga och överaskande smakliga.


Yhteistyö sujui hyvin ja meillä oli kivaa, mutta koristemakumme oli aika erilainen. Arvatkaapa mitkä kuvan kakuista ovat minun koristelemia, ruusut vai mato, ankka ja spacemonsterin näköiset pläjäykset?

Hon och jag samarbetade bra och hade kul, men hade ganska olika smak när det gällde dekorationerna. Gissa vilka som är mina, rosorna eller masken, ankan och de rymdmonsterliknande amöborna?

2 kommenttia:

  1. Aaargh jag försöker sluta äta godis. Igen. Har Daim-shakes här.

    VastaaPoista
  2. Daim är så gott! Jag har ett syndigt recept på Daim-marängkaka, syndigt gott... Men om du vill vara hälsosam kan jag ge dig choklad-rödbetsreceptet, det innehåller så mycket rotfrukt att det måste vara nyttigt

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!