keskiviikko 21. syyskuuta 2011

Villakonttorineule - Yllekontortröjan

Koska uusia neuleita ei ole esiteltäväksi, kompensoin vaatekaapin syövereistä kaivetuilla. Ostin Berliinistä kesällä 2007 lankoja Wollkontor eli Villakonttori -nimisestä kaupasta. Ajattelin että langat olisivat valokuvien ohella mukava matkamuisto (currywurstin maun lisäksi).

Eftersom jag inte har nya stickningar att uppvisa, kompenserar jag med fynd ur klädskåpet. Jag köpte sommaren 2007 i Berlin garn från en butik vid namnet Wollkontor, alltså yllekontoret. Tänkte att garn skulle vara en trevlig souvenir vid sidan om fotografier (och minnet av smaken av currywurst).




Neuleesta ei kuitenkaan tullut aivan sopivaa, se on liian lyhyt ja väärällä korkeudella oleva vyötärö pussittaa. Käytän neuletta satunnaisesti hameen kanssa, housujen kanssa se ei toimi lainkaan.

Men tröjan blev inte riktigt bra, den sitter illa för den är för kort och midjan för högt, samt ärmarna lite påsiga uppe. Jag använder tröjan ibland med kjol, med byxor passar den inte alls.



Malli/Mönster: Jaeger Coats, Moda 3/2007 (hieman muokattuna/litet omformad)

Lanka/Garn: ?



Malli sinänsä on kiva, ja istuisi varmaan paremmin myös jos sen tekisi ohuemmella langalla. Suunnittelen ehkä käyttäväni etukappaleen palmikkokuviota tulevassa neuleessa Norolangasta.

Idén i modellen är kul, och skulle säkert sitta bättre om man också använde tunnare garn. Jag funderar på att använda framstyckets flätmönster i den kommande tröjan av Norogarnet.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!