perjantai 29. huhtikuuta 2011

Amigurumivalas - Amigurumivalas

Ostin helmikuussa kirja-alesta Mia Bengtssonin pienen amigurumikirjan.

Jag köpte i februari Mia Bengtssons lilla amigurumibok på bokrean.


Viisivuotiaani innostui hahmoista, orastavana meribiologina aivan erityisesti minivalaasta ja pyysi minua tekemään sellaisen.

Min femåring blev intresserad av figurerna, och som begynnande marinbiolog bad han mig göra en minival.


Virkkausarastukseni vuoksi meni pari pari kuukautta ennen kuin sain toiveen toteutettua, mutta nyt valas viimein valmistui.

På grund av min virkningsosäkerhet gick det några månader före jag uppfyllde önskemålet, men nu är valen äntligen färdig.




Itse en ole lopputulokseen erityisen tyytyväinen, mutta hyvin kelpasi tilaajalle.

Sjävl är jag inte särskilt nöjd med resultatet, men bra dög den åt beställaren.

1 kommentti:

  1. Söt!

    Jag tänker förresten göra mig av med gamla stickor. Alltså såna man stickar med. Intresserade mottagare får anmäla sig (virknålarna ska jag spara, lade dem i verktygslådan för de kan behövas i de mest skiftande omständigheter).

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!