perjantai 1. huhtikuuta 2011

Puikko-ostoksilla Turussa - Stickshopping i Åbo

Eilen aammulla olin ajatellut vaihtaa neuletyön suorat puikot pyöröpuikoiksi, mutten ehtinyt. Junassa oli vähän ahdasta heilutella pitkiä puikkoja, joten kun Turussa oli aikaa ennen Rymättylään siirtymistä poikkesin matkan varrella Hämeenkadun Käsityö-Kaisassa ja ostin pyöröpuikot. Hauska pikku kauppa.

Igår morse hade jag tänkt byta de långa stickorna som jag hittills stickat ärmar med till rundstickor, men hann inte. Det var lite trångt att vifta med de långa stickorna på tåget, så när jag hade en stund tid i Åbo före avfärden till Rymättylä stack jag mig in till Käsityö-Kaisa på Tavastgatan och köpte rundstickor. En rolig liten butik.

Palmikkohiha eteni mukavasti seminaarin aikana, kunnes tajusin että siitä on tulossa liian kapea. Eli joudun purkamaan ensimmäistä hihaa pitkän pätkän, mikä tietysri harmittaa kun neulominen on hidasta. Mutta viisastuneena tein toisesta hihasta isomman ja se eteni melkein puoleen väliin, joten takapakista huolimatta tulosta syntyi. Ja seminaarikin oli kiinnostava ja hyödyllinen.

Jag kom en lång bit framåt på ärmen och flätorna under seminariet, tills jag märkte att ärmen håller på att bli för trång. Så den första ärmen måste repas upp en lång bit, vilket förstår harmar när den är så låmgsam att sticka. Men jag lärde mig av den läxan och gjorde den andra ärmen bredare, och kom nästan halvvägs på den. Så det blev resultat trots motgången. Och seminariet var intressant och nyttigt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!