maanantai 1. joulukuuta 2014

Joulukalenterin luukku 1 - Julkalendern lucka 1

Ab asinon joulukalenteri alkaa laiskan tavarajoulukalenterilla. Olen parina vuonna kertaa yrittänyt saada lapsille aikaiseksi tavarakalenterin ja yrittänyt ommella ja kirjoa pusseja itse, mutta lopputuloksena oli epämuodostuneita kangasmyttyjä ja paljon turhautumista. En myöskään keksinyt kalenteriin järkevää täytettä - mitään krääsää tai karkkeja en halua lapsille joka päivä antaa. Asiaa pohdittuani keksin turvautua valmiisiin pusseihin (0,85 e/kpl HobbyPointissa) mutta ostin niitä vain yhden per lapsi, sillä mielestäni niissä ei tarvitse olla numeroita ja pelkillä kirjaimilla nimikoituja pusseja voi tarvittaessa käyttää muutenkin kuin jouluna. Laiskana vedin kirjaimet pusseihin tekstiilitusseilla, ei hienoja kirjailuja täällä tosiaankaan. Pussien kiinnitykseksi liimasin niihin magneetit, eli ne voi kiinnittää vaikka jääkapin oveen tai muuhun magneettiseen alustaan. Kalenterin täytteeksi keksin tarinan, josta riittää pari lausetta joka päivä ja joka päättyy jouluaattona yllätykseen.

Min julkalender börjar med en julkalender för den lata. Under några år försökte jag få till stånd en prylkalender till barnen och sydde och broderade påsar själv, men resultatet var oformliga tygklumpar och en massa frustration. Dessutom kom jag inte på vad påsarna kunde innehålla, för jag vill inte ge godis eller onödiga prylar till barnen varje dag. I år beslöt jag mig för att ta till färdiga påsar (0,85 e/st i HobbyPoint) men köpte bara en per barn, för jag tycker inte att det behöver vara en påse med nummer per dag och om påsarna bara har en bokstav kan man vid behov använda dem också annars än till jul. Lat som jag var skrev jag bokstäverna på påsarna med textiltuscher, inga fina broderier här inte. Jag limmade magneter på påsarna så att man kan fästa dem t.ex. på kylskåpsdörren eller på nåt annat magnetiskt underlag. Påsarna fylls med en historia, det blir några meningar per dag och den slutar på julafton med en överaskning.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!