sunnuntai 13. maaliskuuta 2011

Mohairpusero valmistumassa - Mohairtröja på kommande

Sininen mohairpuseroni on levitetty kuivumaan, ja koesovituksessa todettu sopivaksi.
Den blåa mohairtröjan är på tork, och visade sig i provningen vara rätt storlek.


Ongelmia tosin aiheuttavat hihat, joista en halunnut tehdä ohjeen mukaisia. Sen sijaan ajattelin tehdä ne samanlaisesta röyhelösta joita tulee kaksi etukappaletta somistamaan, mutta kokeilussa se idea osoittautui sudeksi. Joten täytyy keksiä jotain muuta.

Det är visserligen lite problem med ärmarna, eftersom jag inte ville följa beskrivningen. I stället tänkte jag göra ärmarna av likadana spetsar som ska pryda framstycket, men den idén fungerade inte. Så nu får jag hitta på något annat.

Kuvasta muuten käy selvästi ilmi etten omista kunnollista levitysalustaa, vaan levitän kappaleet nuppineuloilla pyyhkeelle ja sumutan. Ei kovin ammattimaista, mutta helppoa ja toimivaa. Ja pyyhkeelle mahtuu leveämpiä kappaleita kuin silityslaudalle, siksi pidän useimmiten hidasta kuivumista silittämistä kätevämpänä.

Ur bilden framgår annars att jag inte har ett ordentligt underlag att fästa de färdiga delarna på, utan fäster dem med knappnålar på en handduk och fuktar med sprayflaska. Inte särskilt proffsigt, men det funkar. Och det ryms bredare stycken på en handduk än på strykbrädet, så därför föredrar jag långsammare självtorkning i stället för att stryka delarna.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!