torstai 10. maaliskuuta 2011

Tahtoo kirjoja - Vill ha böcker

Uusia kirjoja tekee aina mieli, vaikka kirjahylly näyttää tältä:
Jag har alltid lust att skaffa nya böcker, fast bokhyllan ser ut så här:


Taannoisella käynnillä Akateemisen harrastekirjaosastolla löysin taas himottavan neulekirjan, Lynne Wattersonin The very easy guide to lace knitting.

På mitt senaste besök i Akademens hobbyböcker hittade jag igen ett stickningsverk, The very easy guide to lace knitting av Lynne Watterson.


Helppotajuisia ohjeita upeista pitsineuleista, ah ja voih! Varsinkin kannessa oleva lehtipitsi on iiiiihanaa - vaikka en ole varma miten ihana sitä on neuloa, täytyisi kai aloittaa jollain pienemmällä työllä. Unohdin myös katsoa mitä kirja maksaa, koska olin vakaasti päättänyt (sillä kertaa) olla ostamatta kirjoja (vihkoja ei lasketa). Voi olla että ensi viikon palkkapäivänä palaan sylttytehtaalle...

Tydliga beskrivningar av underbara spetsmönster, ack och suck! I synnerhet bladspetsen på pärmen är hääärlig - fast jag inte vet hur härligt det skulle vara att faktiskt sticka spetsen, borde kanske börja med något mindre projekt. Jag glömde också kolla vad boken kostar, eftersom jag hade beslutat att inte (den gången) köpa böcker (häften räknas inte). När nästa veckas lönedag kommer kan det nog hända att jag måste tänka om...

1 kommentti:

  1. Ska just skicka ett jättemejl till dig, hoppas det inte spränger mejllådan!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!
Tack för din kommentar!